조승범 Cho Seungbeom  

이미지가 가상과 현실 사이를 유동하기 위해서는 어떤 방식으로든 변환의 과정을 거쳐야만 한다. 이미지는 특정한 알고리듬에 의해 매체의 환경에 맞게 변환되어야 한다.

In circulation of images, to connect virtual world with the real world, it needs certain ways of transformation. Image has to be adjusted to certain media environment by specific algorithm.

 

 

10 x10

 

1. Photoshop의 Indexed color mode에서 10x10, 10x20 픽셀의 사각형을 생성한 후에 중심점을 기준으로 1도씩 회전시키면서 변화되는 픽셀의 모양을 수집했다. (각도의 범위는 0도~180도,-0도~-180도)

10x10 and 10x20 pixel squares are generated on Photoshop(Indexed Color Mode). Each time, the square pivots from center point, rotates 1degree at a time.

Each of the squares has been collected. (angle range 0~180, -1~-180)

 

2. 수집된 픽셀의 외곽선을 벡터 이미지로 변환시키고 회전되었던 각도만큼 역회전 시켜서 회전축을 수직, 수평으로 돌려놓았다. (외곽선에 기울기가 생기면서 각각의 형상은 다시 레스터 이미지로 변환이 될 때 특정한 알고리듬에 의해 재매개화 된다.)

Collected shapes are converted to vector data. Central axis of the rotated shapes than pivots back to horizontal and vertical axes that create diagonal outlines of the pixel square. (Unlike horizontal and vertical line, diagonal line is remediated by specific algorithm when it is converted to raster data.)

 

3. 수집된 형상들을 회전의 중심점을 기준으로 겹쳐놓았다.    

All the collected shapes are aligned with pivot point and stacked on top of each other.